Spaanse stier met staart tussen de benen ... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pip, Door & Ivo Hoek - WaarBenJij.nu Spaanse stier met staart tussen de benen ... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pip, Door & Ivo Hoek - WaarBenJij.nu

Spaanse stier met staart tussen de benen ...

Door: wijbenhier

Blijf op de hoogte en volg Pip, Door & Ivo

09 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Sydney kleurt oranje met heus Holland House

Tienduizenden fans volgen het WK ook hier via een gigantisch drijvend scherm in Darling Harbour.
Sydney mag zich, samen met Parijs, Rome, Berlijn, Mexico City, Rio de Janeiro, officieel gastheer noemen van International FIFI Fan Fest.
Vier giga schermen, waarvan drie drijvend, zenden alle WK wedstrijden live uit.

Darling Harbour is een van de bekendste en fraaiste attracties van Sydney, maar vanwege het tijdverschil wordt de Moeder aller wedstrijden heel HEEEL vroeg maandag ochtend gestreden.

Door dit tijdstip dienen deze Hoekies de kou (nu +/-14 gr.C.) en vele slagregens te trotseren. Ja, “Winter in Australia is cold, but we just can't get enough of it”. We zullen dus als 12e man/vrouw onze Hollandsche ridders steunen in een niet aflatende klopjacht tegen de Spaanse Armada. Kruitdampen & kanonskogels zullen het Spaanse doel torpederen en aan flarden rijgen. De Paella zal hun zeer dun door den broek drentelen wanneer Prins Wesley de 5e afvuurt en de Spaanse koning niets anders rest dan huilend te capituleren! Matador Robben zal vanaf zijn eiland afsluitend de doldrieste Catalaanse stier afmaken.
Eén van de bars is omgetoverd in een echt Hollands café. Bij de ingang trekt het Hollands dweilorkest meteen de aandacht van passerende mensen die verwonderd opkijken en proberen een glimp op te vangen van die rare, in het oranje uitgedoste, Hollandse malloten. De meeste Ollanders houden wel van feesten, dus ruim voor aanvang van de wedstrijd stroomt het HH al vol. Een 'oranje' golf van Hollandse muziek, bitterballen, kroketten en natuurlijk Hollandse Cervesa daalt neer en de sfeer zit er goed in, no worries. Het huidige Holland House, met plaats voor 450 fans, is overigens te klein gebleken zodat het naastgelegen pand is ingenomen en ook Oranje zal kleuren.

Nadat we alle Spaanse slagschepen hier in de haven hebben verbrand zullen deze Sonse nomaden woensdag afscheid nemen van een koude maar sfeervolle stad- & als Wereldkampioen verder Noordwaarts trekken op zoek naar de warmte die jullie inmiddels kunnen missen als kiespijn.

Don Quichot en zijn lieftallige hofhouding

• 09 Juli 2010 - 14:56

Martijn:

Dat is niks vergeleken met EHV 4 mega schermen in de stad ! =D Veel plezier daar!

• 10 Juli 2010 - 13:56

®oy & Laula:

Ha Sonse Nomaden,

Een goed begin is het halve werk. 14 graden is chilly; hoop dat het boven jullie een stuk warmer is.
    Braaf zijn en geniet d'r van............

• 10 Juli 2010 - 13:56

®oy & Laula:

Ha Sonse Nomaden,

Braaf zijn en geniet d'r van............

• 10 Juli 2010 - 22:50

Lia:

Hey klinkt al goed. Wij hebben dan maar gespind voor 3 vandaag. Met nog steeds 34 graden op de teller! Heel veel plezier en geniet ervan vooral morgen avond, haha.

• 11 Juli 2010 - 11:44

Rob:

Nou, klinkt goed een jas aan kunnen zeg! werken hier met zuid Europese temperaturen ons het zweet op de rug. Hollen en weinig stil staan. Maar goed: nog twee weken en hebben we ook vakantie. Zeeland, waarschijnlijk gaan we dan weer janken omdat het dan te koud en te regenachtig is.
    maatje garnaal op het naturise stand!
    vanavond gaan we een kijken of er volgende week een feest van van overwinning gevierd kan worden.
    zelfs ik die niet van voetballen houd gaat maar eens kijken.

keep it right.
    rob

• 12 Juli 2010 - 08:57

Marcel:

Dag Hoekies, Leuk reisverslag. Het gaat jullie goed!

• 13 Juli 2010 - 15:28

Roel:

Ha Hoekies,

lees net pas jullie prachtige verslag, wordt tijd om een paar nuances aan te brengen misschien?

Al met al was het vanuit NL niet om aan te zien, eigenlijk beschamend dom en agressief voetbal maar bovenal toch wel erg spannend. Nederland heeft het toernooi helaas afgesloten met het meest aantal kaarten en overtredingen ( > 100 ) voor de statistici....

Have fun daar, wij werken lekker door!