Op De Wallen aan de Zuidpool - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pip, Door & Ivo Hoek - WaarBenJij.nu Op De Wallen aan de Zuidpool - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pip, Door & Ivo Hoek - WaarBenJij.nu

Op De Wallen aan de Zuidpool

Door: Ivo van Hoek

Blijf op de hoogte en volg Pip, Door & Ivo

18 Juli 2010 | Australië, Sydney

Moest Nederland afgelopen week nou voetballen of..? We vingen van Nigel "Kung Fu" de Jong op dat 't zou gaan om een vriendschappelijk potje!
Anyway, moet ook toegeven dat 't me tegenwoordig duizelt van al die moderne nieuws media en communicatie middelen. Belangrijk nieuws dient schijnbaar via Twitter, E-mail, Ovi, Internet, Social media, Flickr en nog een karrenvracht aan andere krachttermen te worden verspreid. Eea heeft onderhand meer weg van een relatiegeschenk als glamydia dan dat het werkelijk iets toevoegt.
Zo schijnt Patric (Le Paay voor de intimi) zwanger te zijn van Waylon nadat hij naar haar had geglimlacht tijdens een talentenjacht. Zo weten ze nu ook zeker waar Osama uithangt, wat ie van plan is, wanneer en waarom. Een koalabeer heeft hier een teennagel gebroken tijdens een foto shoot met toeristen, BP is gestopt met olie naar de zee dragen nadat hun lek binnen no time boven water was!?
Kortom, zijn we tegenwoordig wel beter af met deze niet aflatende stroom aan informatie-, of worden we gewoonweg vergiftigt met commerciële pulp die louter afleidt van de kwaliteit van ons dagelijks leven? Volgens mij wordt ik echt een ouwe lul.
Daarover gesproken, we zijn hier Down Under neergestreken in 't Amsterdam van het Australische continent; Sydney. Om louter economische redenen hebben we echter onze toevlucht moeten zoeken in een vrij obscure rosse buurt, Kings Cross. Op zich een betaalbaar Hotel, gerunt door een zekere Basil, in een buurt die 't midden laat tussen Stratumseind en De Wallen. Als gevolg waren hectische en hilarische taferelen ons deel afgelopen week. Niet bij uitstek een buurtje waar je na zonsondergang met je kind in een buggy graag doorheen paradeert. U kunt al raden waar onze dochter dagelijks aan werd blootgesteld. Wat dat aangaat kun je geen beter volk treffen dan Engelsen of Australische Sheila's. Zoals Parijs de bakermat vormt voor de Haute Coiture zo is 't hier de hoofdstad van de wansmaak. Rode Pumps tot aan haar oksels, daar tussen in louter een XXS topje omdat je toch ergens je mobieltje kwijt moet. Zorgvuldig gecamoufleerd door een heerlijke laag Old school make up, waar Albastine bleek bij wegtrekt. Pooiers op alle hoeken van de straat om eea strak georganiseerd te houden. Verder strijden Neon, stinkende zwervers en ladderzatte klanten om voorrang op The boulevard of broken nightmares. Crisis! what crisis? Voor een eerlijk en sportief beroep als paaldanseres is hier werk te over!
Het gevolg daarvan was dat 't verwerken van onze Jetleg niet bepaald op rolletjes verliep. Dagelijks tot diep in de nacht een kabaal van jewelstse als viswijven en tattoo eigenaren elkaar de fijnste verwensingen naar 't hoofd slingeren en tegelijkertijd zwalkend een taxi tot stilstand proberen te koppen. Maar gelukkig houden deze Hard core /Die hard Ex backpackers zich staande [bedoel: Liggend] doordat ze het aller belangrijkste van een reiziger niet hebben vergeten; OORDOPJES! Zonder deze uitvinding wordt 't reizende bestaan namelijk onnodig zwaar. En Pip? Die droomt als doornroosje onverstoord verder over ouders die haar Rust, Regelmaat en Reinheid bieden.

Na deze serene rust van de 1e week in een verder toch heerlijke family city zijn we momenteel de hectiek van de stranden richting Oostkust aan 't ontdekken. En dat contrast, dat is voer voor een volgend epostel, maar voor nu lieve fabeltjeskrant lezers; Oogjes dicht, snaveltjes toe en slaap lekker …. XxX

Hoekies on D move

• 18 Juli 2010 - 09:24

Ilse:

Briljant verwoord. Je hebt echt een talent laten liggen! Geniet en laat ons meegenieten.

• 18 Juli 2010 - 14:38

Ellen Meima:

Misschien iets voor jpu Ivo, een carriere als journalist, wij hangen aan je lippen.

• 18 Juli 2010 - 18:31

Roy:

LOL kan niet wachten op het volgende hoofdstuk...
    Rust, regelmaat & reinheid..... totaly overrated

• 18 Juli 2010 - 18:44

Lia:

Heerlijk om te lezen!!!
    Maar kan me voorstellen dat jullie de start daar iets anders in gedachte hadden. En nu op naar de rust? Wij hebben weer gespind voor 3, ik daarvoor wel even iemand uitgenodigd (een vriendin).
    Lieve groetjes van hier.

• 19 Juli 2010 - 06:44

Emmy:

Ivo, je hebt je roeping gemist! Leuk verhaal, geniet van jullie vakantie en ik kijk nu al uit naar je volgende mail. Groetjes!

• 21 Juli 2010 - 17:13

Syllie&paul:

Cool hee, zo te horen snuiven jullie veel cultuur op. Geniet ervan!
    Groetjes en tot 't volgende bericht.