Riding D perfect wave - Reisverslag uit Brunswick Heads, Australië van Pip, Door & Ivo Hoek - WaarBenJij.nu Riding D perfect wave - Reisverslag uit Brunswick Heads, Australië van Pip, Door & Ivo Hoek - WaarBenJij.nu

Riding D perfect wave

Door: Ivo van Hoek

Blijf op de hoogte en volg Pip, Door & Ivo

23 Juli 2010 | Australië, Brunswick Heads

Na een wel heel wrange afdronk hebben we de rioja uit onze mond gespoeld-, betreffende spaanse tapasbar ritueel verbrand en zijn spoorslags uit Sydney gevlucht in onze hageltje nieuwe midrange rental. Met 3.000 km op de klok, leather seats, climate, automatic gear and 17”pimping rims hoor je deze Johnny en zijn Sheila niet klagen over hun azuur blauwe asfalt cruiser.

Onze 2e bestemming betreft Pacific Palms, een dorpje 300 km noordelijker aan 't strand maar nog wel verzonken in een diepe winterslaap. Om vanuit het appartement het idyllische strand te kunnen bereiken moeten we echter dagelijks 50 loodzware meters overbruggen. Sterker nog, we moeten zelfs een straatje oversteken. Gelukkig hebben twee van de drie succesvol de Nijmeegse4d afgerond dus aldaar aangekomen valt er direct 1 ding te zien; de ultra hippe surf scene!
De Dudes (afkorting voor gebruinde jonge heer met sluike haardracht, gestoken in een veel te coole “Billabong” beachwear) arriveren per oranje VW busje uit de jaren 80 met hun boards op 't dak!? De Babes (afkorting voor nog bruinere chicks met haren tot in de bilnaad, gestoken in hun nooit te kleine “Reef” badkledij) arriveren op hun chopper style trendy fiets met wel heel vette witte banden.

Na een korte nonchalante inspectie van de golfhoogte hijsen beiden doelgroepen zich in hun heerlijk nauwsluitende O'Neill Wetsuit, hetgeen alles behalve toeval blijkt. Jack O'Neill namelijk is de verpersoonlijking van de gehele lifestyle die van het surf wereldje afdruipt. Behalve dat deze levende legende de uitvinder is van zo'n “natpak” staat deze aan 1 oog blinde opa als halfgod te boek omdat hij de Johan Cruyff is van deze miljarden industrie. Dankzij zijn enorm isolerende uitvinding konden surfers het hele jaar door, zonder kou te leiden, de branding in op zoek naar die ene perfecte golf.
Juist dat laatste blijkt een enorm probleem; uren kijkende naar dit wild water spektakel valt op dat 90% van de tijd peddelend met de buik op 't board wordt doorgebracht. Ofwel positie kiezen-, proberen op te staan in een beginnende golf-, vallen-, terug peddelen op de buik en verder gebeurd er voor de leek ogenschijnlijk weinig. Af en toe dan een geluksvogel e/o “real pro” die wel wat langer dan 30 seconden overeind blijft!!

Rest de hamvraag; hebben we hier te maken met een objectieve observering van een jongeman uit Brabant? Of betreft 't toch een eenzijdige-, ietwat gefrustreerde kijk van een ouwe lul die maar al te graag zelf op die plank zou willen staan tussen al die ueber coole gastjes! Ik neig naar 't eerste, wat denkt U?

Three mates down under.

P.S.: omdat slap gezever snel verveeld & 1 foto meer zegt dan 1.000 scheldwoorden, hebben we wat sfeer plaatjes geplaatst in 't foto album. Enjoy, but most of all; No Worries!

• 26 Juli 2010 - 17:12

Thea Nouwens:

Dus de vermsite pelikanen in Nederland zitten bij jullie.
    We hebben een leuke familiedag gehad (dit is niet zo moeilijk zonder jullie)met Australisch weer.
    Er volgt nog een brief van Gemco, Ad scant de brief in en stuurt hem door naar jou.
    Slotverzoek:
    Het volgende reisverslag door Dorothe laten schrijven.
    Echte slot:
    Nog bedankt voor de leuke kaart, Veel plezier en hopelijk wat beter weer.
    de groetjes en een dikke kus van oma Thea.

• 26 Juli 2010 - 19:36

Roy:

Ik denk ook het eerste.
    Maar pas op want tis gevaarlijker dan ge denkt... Zaterdag wezen wakeboarden op aqua best. Laura is hard gevallen en heeft haar eigen board tegen haar hoofd gekregen. Conclusie ziekenhuis, 5 hechtingen & hoofdpijn.
    Gaat langzaam aan wat beter.
    Don´t do this in Australia

• 30 Juli 2010 - 20:07

Syllie&paul:

Geinig vervoermiddel heeft Pip.
    En, Ivo, ik weet zeker dat laatste.

• 02 Augustus 2010 - 18:57

Hoi Ivo Door En Pip:

Je schrijft geweldig Ivo daar moet je wat mee doen. Veel plezier in Australie en de groeten aan Dorethe.

Groet Jurrien